رفتن به محتوای اصلی
x

اولین جلسه شبکه همکاران مرکز سلامت دیجیتال شاهرودی، چهارشنبه 9 اسفند ماه برگزار شد

این جلسه در تاریخ 9 اسفند 1402 با حضور مدیران و نمایندگان شرکتها و تیمهای نرم افزاری، چند نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و مدیران و کارشناسان مرکز شاهرودی برگزار شد.

 

در ابتدای جلسه آقای دکتر خسروی رئیس مرکز شاهرودی گزارش مختصری از ضرورت شکل‌گیری شبکه همکاران مرکز و نحوه فعالیت و همکاری این شبکه ارایه نمود و تاکید کرد که همکاری بین اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و متخصصان حوزه IT باید از جنس مشارکت باشد و نه از جنس کارفرما-پیمانکار تا این همکاری پایدارتر، خلاقانه تر و موثرتر باشد.

 

سپس دو تن از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، هر کدام طرحی را به مدیران و نمایندگان شرکتها و تیمهای نرم افزاری حاضر در جلسه ارایه نمودند و در مورد هر دو طرح بحث و گفتگو انجام شد. خلاصه این دو طرح در زیر آورده شده است:

 

طرح خانم دکتر دری:

این طرح یک وب اپلیکیشن آموزش و یادآوری معاینه سینه ویژه خانمهای بالای 40 سال به منظور کاهش نرخ ابتلا به سرطان پستان است. تعداد مخاطبان این سامانه حدود بیست میلیون نفر در کشور هستند که با فرض جذب پنج درصد از این بازار انتظار می رود حدود یک میلیون نفر از این سامانه استفاده کنند. در ارایه ایشان در خصوص مدل درآمدی، رقبا، حامیان (اسپانسرها) و همچنین تاثیرات اجتماعی این طرح صحبت شد. برای این طرح محتوای آموزشی و ویدئویی مورد نیاز این سامانه تولید شده است که یک نمونه آن نمایش داده شد.

 

 

طرح آقای دکتر شهریاری:

این طرح یک نرم افزار تصمیم یار (DSS) است که مورد نیاز همه دانشگاههای کشور اعم از علوم پزشکی و وزارت علوم می‌باشد. این سامانه تصمیم‌یار برای کمک به صدور کد اخلاق (Ethical Code) جهت پژوهشهای دانشگاهیان طراحی شده است تا هم تمام معیارها و استانداردهای جهانی صدور کد اخلاق رعایت شود و هم میزان خطای انسانی کاهش یابد. مدل درآمدی این طرح فروش نرم افزار به معاونت پژوهشی دانشگاههای سراسر کشور و همچنین وزارتخانه‌های بهداشت و علوم می‌باشد. برای این طرح آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ملی و بین‌المللی صدور کد اخلاق گردآوری و نیازهای بازار شناسایی شده است.